מדוע משתמשים בקרטונים לאריזה בעת הובלה?

קרטונים כבר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מתהליך האריזה וההובלה, אבל אולי הגיע הזמן לעצור ולחשוב למה באמת משתמשים בהם. במאמר הבא נרחיב על כך וננסה להבין האם אכן מדובר על האלטרנטיבה הטובה ביותר

קשה לדמיין הובלה בלי קרטונים. הקרטונים הם חלק בלתי נפרד מתהליך המעבר כבר מהרגע שבו ההובלה מתחילה, הציוד נארז וכל החפצים נדרשים להיות מסודרים בתוך מקומות מאורגנים ומסומנים. לאחר מכן, הקרטונים משמשים לטובת שינוע של התכולה, הציוד האישי ולעיתים אפילו מכשירי החשמל או הרהיטים. בהמשך, אותם קרטונים מפורקים בבית או במשרד החדש וכך למעשה תהליך ההובלה והמעבר מושלם.

אבל השאלה המתבקשת היא מדוע משתמשים בקרטונים לאריזה בעת הובלה. מצד אחד, הקרטונים נפוצים מאוד והשימוש בהם הוא כאמור טריוויאלי עבור מי שמתכנן הובלה. מצד שני, לא תמיד קל להשיג את הקרטונים האלה במצב טוב ורכישה שלהם דווקא עלולה לעלות הרבה מאוד כסף. חוץ מזה, אולי הגיע הזמן לבחון את האלטרנטיבות.

לחצו כאן לקריאה על שירותי האריזה של חברת הובלות מיכאל

השוואה בין קרטונים לבין האלטרנטיבות

הדרך להבין מדוע משתמשים בקרטונים לאריזה בעת הובלה קשורה ליתרונות שלהם ביחס לפתרונות אריזה אחרים. הנה למשל כמה יתרונות בולטים של קרטונים, אשר באים לידי ביטוי בעיקר בשלבים השונים של השינוע וההובלה:

חומר גלם ידידותי לסביבה — קרטונים מיוצרים מנייר, שנחשב לחומר גלם שאותו אפשר למחזר ולכן הוא ידידותי לסביבה. בזכות השימוש בקרטונים מנייר ולא בפתרונות אריזה מפלסטיק למשל, ניתן לצמצם את הזיהום של כדור הארץ ולמנוע הפרה של איזון אקולוגי עדין. היות ובהובלה משתמשים בכמה עשרות קרטונים לפחות, זה משמעותי מאוד ואף בא לידי ביטוי בכל רחבי העולם.

נוח לסמן את הקרטונים — אנחנו משתמשים בקרטונים לאריזה בעת הובלה לא רק כי אנחנו רגילים אליהם. זה נכון שהקרטונים הם כבר חלק בלתי נפרד מההובלה, אבל סביר להניח שהם לא היו שורדים אם לא היו להם יתרונות פרקטיים. בהקשר הזה, הדגש הוא למשל על האופן שבו אפשר לסמן את הקרטונים. בגלל שמדובר על מוצרי נייר, אפשר לסמן אותם בטוש או עט וכך להקל גם על האריזה וגם על הפריקה.

הקרטונים גמישים ונוחים להובלה עצמה — מבחינת המובילים, קרטונים הם הפתרון הכי טוב לשינוע של הציוד והתכולה. למרות שהם מיוצרים מנייר, אפשר לסמוך על קרטונים שסגורים היטב והם בדרך כלל לא נפתחים אלא אם בוצעו פעולות קיצוניות במיוחד. יתרה על כך, הנייר הוא חומר גלם יחסית גמיש וזה אומר שאפשר להעמיס קרטונים אחד על השני גם בתוך וגם מחוץ למשאית.

זמינות גדלים שונים של קרטונים — אנחנו ככל הנראה משתמשים בעיקר בקרטונים לצורך אריזה בעת הובלה כי אפשר להשיג אותם בסוגים שונים של גדלים, צורות וצבעים. כל הקרטונים שבהם משתמשים מוכיחים את עצמם בטווח הקצר והארוך והזמינות שלהם בגדלים רבים משרתת את האינטרסים של האורזים ושל המובילים כאחד.

איך בוחרים את הקרטון המתאים?

התנאי לניצול כל היתרונות של קרטונים בעת אריזה והובלה הוא לבחור אותם בצורה נכונה. אם לא בוחרים את הקרטונים בצורה נכונה, התוצאה עלולה להיות פגיעה ברכוש ובציוד האישי. חוץ מזה, קרטונים שלא נבחרים בצורה נכונה גם לא עוזרים למובילים הם עלולים לסכן את כל הפרויקט.

לגבי הזמינות, אפשר לברר מול חברת הובלה על אופציה של רכישה דרכה, להשיג קרטונים עצמאית או לקנות בחנויות. אז בשביל לבחור את הקרטונים המתאימים, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך נתארגן למעבר דירה בצורה חכמה

הובלה של עסק - על מה עדיף לחשוב מראש?

כיצד ניתן לשמור על הציוד בזמן מעבר דירה?